Viisi Talk #25 - 5 mrt 2020 - Jaap Peters

Nieuwe tijden, anders organiseren

In deze Viisi Talk gaat Jaap Peters op zoek naar de menselijke maat. Hij laat zien hoe organisaties gevangen zitten in de systeemwereld van harkjes, regels en procedures. De aansluiting op de leefwereld ontbreekt en daarmee gaat ook de menselijke maat verloren. Rijnlands organiseren begint juist bij de leefwereld en legt het primaat van de coördinatie bij de professionals die daarmee in verbinding staan. Ondersteunende diensten zorgen voor ondersteuning. Dus geen organisatie van boven en onder, maar van voorkant en achterkant. Met de vakmensen in de frontlinie. #rijnlands #menselijkemaat #bureaucratie

Viisi Talk #24 - 30 jan 2020 - Robert Metzke, Philips

Leaving no one behind

Op het World Economic Forum van 2020 zagen we voor het eerst dat duurzame ontwikkeling het hoofdthema was. Maar hoe vertalen (grote) organisaties dat nu naar een duidelijke strategie en concrete innovaties? In zijn Viisi Talk 'Leaving no one behind' vertelt Robert Metzke, Global Head Group Sustainability bij Philips, hoe Philips met concrete projecten en meetbare doelstellingen bijdraagt aan haar duurzame toekomstvisie. Voorbeelden daarvan zijn de ambitie om eind 2020 CO2-neutraal te opereren en een echo-apparaat met online second opinion voor zwangere vrouwen in gebieden zonder ziekenhuizen. #viisi talks #philips #sustainability

Viisi Talk #23 - 28 november 2019 - Lennard Toma

Doe maar normaal

00:10 In 2014 begon Lennard Toma bij marketing- en IT-bedrijf Keytoe. Het groeiende bedrijf beschouwde hij als zijn eigen speeltuin, waar hij experiment na experiment uitvoerde en daarmee de organisatie wist om te toveren tot een bijzonder progressieve organisatie. Een plek waar geen management meer is en de 45 Kollega’s alles voor het zeggen hebben. Van aannemen van nieuwe collega’s, tot salaris bepalen, tot elkaar ontslaan (een zelfsturende ontslagronde die in 2018 flink het landelijk nieuws haalde), tot de strategie, de dienstverlening, de aandelen en nog veel meer. Volgens Lennard zorgt dit ervoor dat de collega’s een gevoel van autonomie en eigenaarschap hebben, wat bijdraagt aan hun werkgeluk. Op de reis daar naartoe ging van alles mis. Verkeerde besluitvormingsprobeersels, spontaan opsplitsen in zelfsturende cellen zonder voorbereiding, een oprichter die de boel soms zonder opzet terugdraaide. In deze Viisi Talk vertelt Lennard er open en bloot over. Lennard schreef een boek over de transitie en alle obstakels die ze bij Keytoe tegenkwamen, genaamd '99 Problems But The Boss Ain’t One'. Hij is samen met 'de boel verstierende oprichter' Cedrick Muchall, KeytoeY begonnen, de spinoff die nog wat stapjes verder experimenteert en probeert de norm in Nederland op dit gebied te veranderen. Daarnaast is zijn podcast 'Hoe dan?!' overal te beluisteren en schrijft hij voor verschillende sites als Sprout en Corporate Rebels.

Viisi Talk #22 - 24 okt 2019 - Niels Berndsen, Kantar

De kloof tussen merkbelofte en klantbeleving

Veel organisaties hebben duidelijk gedefinieerde merkbeloften. Maar in hoeverre komt die belofte terug in de beleving die klanten hebben wanneer ze contact met je hebben? In deze Viisi Talk legt Niels Berndsen van Kantar uit hoe je de kloof tussen merkbelofte en klantbeleving kunt dichten. Daarbij kijkt hij specifiek naar de Nederlandse bankensector, aan de hand van ervaringen van klanten (en prospects) met banken. Tot slot geeft hij ook inzage in hoe Viisi's klanten onze eigen merkbeloften beleven. De sound bites: * Om de kloof tussen merkbelofte en klantbeleving te dichten, werken merk-, communicatie- en customer experience (CX)-specialisten steeds meer samen aan geïntegreerde programma’s (branded customer journeys). * Bijna alle organisaties hebben een purpose of een visie. Maar succesvolle bedrijven maken een directe vertaling hiervan naar het gewenste gedrag van alle medewerkers zodat klanten de purpose ook als zodanig ervaren. Niels Berndsen is Regional Director Customer Experience bij Kantar. Kantar (voorheen TNS NIPO) is een toonaangevend bedrijf op het gebied van data, insights en advies. Via een breed scala aan onderzoeks- en consultancydisciplines biedt Kantar inzichten en strategie-advies aan organisaties.