Wij vinden het belangrijk om hypotheekaanvragen goed en snel op te pakken. Dit doen wij door onze advieskwaliteit op het hoogst mogelijke niveau (zie Advieskwaliteit) te houden én door de doorlooptijd van een hypotheekaanvraag in samenwerking met geldverstrekkers zo kort mogelijk te maken. Deze zo kort mogelijke doorlooptijd maken wij mogelijk door een aantal aspecten, dat wij hieronder bespreken.

Intern acceptatieteam

Wij hebben een eigen acceptatieteam. Dit team zorgt ervoor dat alle benodigde documenten voor een hypotheekaanvraag volledig voldoen aan de eisen van de geldverstrekker. Indien een document om bepaalde redenen niet aan deze eisen kan voldoen, onderbouwen wij dit goed aan de geldverstrekker. Wij staan volledig voor de dossiers die wij naar de geldverstrekker opsturen en zijn in het geval van een afgekeurd dossier kritisch naar de geldverstrekker.

Een groot voordeel is onze goede band met geldverstrekkers. Omdat wij zelden onvolledige of incorrecte dossiers aanleveren, hebben geldverstrekkers het vertrouwen in ons als kwaliteitspartner.

Ons acceptatieteam bestaat uit de onderstaande drie Viisionairs:

Efficiënte voorbereiding

Direct na het eerste contact een adviseur spreken
Een belangrijke stap is de telefonische afspraak met een adviseur die altijd al heel snel kan plaatsvinden, zeker als je al een woning gekocht hebt. In dit telefonische gesprek, krijg je meteen te horen hoe je jezelf op het advies en de hypotheekaanvraag kunt voorbereiden en wij weten meteen waarop we moeten letten in het aanvraagtraject. Hoe eerder de grootste obstakels worden opgelost, hoe gemakkelijker en sneller je door het hele traject loopt.

MijnViisi
Gelukkig helpen onze klanten ons ook om ons werk snel en op een prettige manier te kunnen doen. Doordat je zelf de documenten uploadt in MijnViisi, kunnen wij direct aan de slag met onze rekensoftware en met het advies.

Controle, controle, controle
De belangrijkste reden voor vertraging bij een hypotheekaanvraag is wanneer documenten niet juist zijn opgesteld of onderling niet overeenkomen. Omdat wij dit weten, zorgen we er altijd voor dat wanneer je documenten hebt geüpload we altijd een korte check uitvoeren op de meest voorkomende fouten. Een goed begin is -zeker bij een hypotheekaanvraag- het halve werk.

Afspraken met geldverstrekkers (SLA’s)

Doordat wij voortdurend ons best doen de aanvragen van onze klanten zo goed mogelijk aan te leveren bij geldverstrekkers, zorgt dit er bij hen voor dat de aanvragen sneller goedgekeurd kunnen worden. Dit bespaart hen tijd en geld. Hierdoor is het voor ons mogelijk om afspraken te maken over Service Level Agreements, ofwel: welke afspraken gelden er voor de service die een geldverstrekker levert. Met een aantal hebben wij afspraken gemaakt dat de beoordeling van een compleet dossier voor onze klanten bijvoorbeeld niet langer mag duren dan twee werkdagen. Wij streven ernaar om met zoveel mogelijk aanbieders dergelijke afspraken te hebben om onze klanten de beste service te kunnen bieden!

Zo snel mogelijk je hypotheek rond

Al deze factoren samen zorgen ervoor dat je hypotheekaanvraag bij Viisi ongeveer 40% sneller rond is dan het landelijke gemiddelde volgens HDN (Hypotheken Data Netwerk). Natuurlijk is de doorlooptijd nog steeds sterk afhankelijk van de geldverstrekker, en van hoe snel en correct je zelf de benodigde documenten aanlevert.

Benieuwd hoelang het duurt voordat jij een hypotheek hebt? Bekijk hieronder wat de actuele doorlooptijd per geldverstrekker is.

Bekijk de actuele doorlooptijden