Met Adobe Reader, kun je pdf’s openen, invullen en ondertekenen. Download Adobe Reader.

Vervolgens de pdf openen met Adobe Reader. In de hoek rechtsboven staat “Sign”. Als je “Sign” aanklikt krijg je de opties “Add Text” en “Place Signature”. Hiermee kun je het formulier invullen en eventueel tekenen.

Kies bij “Place Signature” voor het uploaden van een bestaande handtekening of voor het zetten (met de muis) van een handtekening. Liever de handtekening niet typen!

Als je klaar bent met bewerken kun je het bestand opslaan op bijvoorbeeld je bureaublad (klik linksboven op “file” en dan “save as”). Je kunt het bestand vervolgens e-mailen naar je Viisi consultant. Het is niet nodig om gebruik te maken van EchoSign.

Hoewel deze methode voor bijna alle documenten goed te gebruiken is, kun je een hypotheekofferte het beste printen, met blauw tekenen, inscannen (het volledige document, niet alleen de handtekeningpagina(‘s)) en opslaan als PDF.

Leer ook hoe je van een willekeurig document een PDF kunt maken en hoe je PDF’s kunt bewerken.