In Het juiste doen als niemand kijkt geeft reputatie-expert Frank Peters zijn visie op reputatiemanagement en integer leiderschap. In hun zestigste boekencast bespreken Erno Hannink en Tom van der Lubbe wat ondernemers van dit boek kunnen leren. 

Peters wordt in zijn boek inhoudelijk gevoed en aangevuld door bekende Nederlandse filosofen, wetenschappers en denkers op het gebied van ethiek.

Het resultaat is een beschouwend en praktisch boek, dat je een persoonlijk stappenplan biedt voor het ontwikkelen van integer leiderschap en het managen van je reputatie.

Bonusdiscussie

De achterflap van het boek geeft een goed beeld van de thematiek die aan bod komt: ‘De maatschappij oefent extreme druk uit op organisaties. Zij is jury, rechter en beul in één. De bonusdiscussie bij ING is daar voorbeeld van. Alles draait om de verwachtingen van interne en externe stakeholders en om hieraan tegemoet te komen, zijn ethisch en integer gedrag van de organisatie nodig. Integriteit is de heilige graal van leiderschap en cruciaal bij het opbouwen en behouden van een sterke reputatie.’

Over de auteur

Frank Peters is oprichter van Virtus Communications. Hij is ruim dertig jaar werkzaam in reputatiemanagement en crisiscommunicatie. Hij adviseert gerenommeerde ondernemingen, organisaties en bestuurders. Eerder schreef hij Crisiscommunicatie voor iedereen, Reputatiemanagement voor iedereen, Mediatraining voor iedereen, Spanning rond de boardroom, Reputatie onder druk en What are they saying about you?

Meer boekencasts van Erno Hannink & Tom van der Lubbe

Op De Ondernemer vind je een overzicht van alle Ondernemers Boekencasts.

Erno Hannink is businesscoach bij Decide for Impact en Tom van der Lubbe is co-founder van Viisi Hypotheken